LEI KOODI UUENDAMINE


LEI koodi uuendamine

LEI koodi uuendamise protsess on lihtne:

  1. Sisestage oma ettevõtte nimi või LEI kood uuendamise taotlusesse.
  2. Vorm täidetakse automaatselt vastavalt GLEIF-i andmebaasist tulevate andmetega. Teil on võimalik andmeid muuta või nendega nõustuda. Mõlemal juhul läbib taotlus meiepoolse andmete kontrolli, mille käigus ajakohastatakse andmed vastavalt infoga Äriregistrist.
  3. Saatke LEI uuendamise taotlus.
  4. Tasuge ning viime uuendamise lõpuni.

Juhul kui te ei ole varasemalt LEI Register OÜ klient, siis võime küsida taotluse kinnitamiseks digitaalselt allkirjastatud volikirja. Tasub tähele panna, et LEI uuendamisega vahetub LEI koodi teenusepakkuja.


Uuendamine

LEI koodiga seotud infot peab uuendama kord aastas. Näiteks 02.01.2018 välja antud LEI järgmine uuendamise kuupäev on 02.01.2019. Kui tähtaeg kukub, siis muutub LEI number mitteaktiivseks. LEI aktiveeritakse uuesti, kui andmeid uuendatakse ning tasutakse LEI koodi uuenduse tasu. Andmete ajakohastamine on vajalik, et LEI-ga seotud info GLEIF-i andmebaasis püsiks täpne ning usaldusväärne.


Mis vahe on LEI uuendamisel ja LEI koodi ületoomisel ?

LEI koodi uuendamine on iga-aastane andmete ajakohastamine GLEIF-i andmebaasis. See tagab andmete vastavuse kohaliku äriregistriga.

LEI ületoomine on LEI koodi liikumine ühe teenusepakkuja juurest teise juurde. LEI koodiga seotud teenusepakkujat on võimalik vahetada, et turul säiliks konkurent erinevate teenusepakkujate vahel. Samuti võivad LEI uuendamise hinnad LOU-de ja registriagentide vahel märkimisväärselt erineda. LEI ületoomise käigus kood ise ei muutu. Vahetub vaid teenusepakkuja, kes koodi haldab. Üldiselt on see protsess lõppkliendile märkamatu.

Kõik väljastatud LEI koodid on kehtivad ning investeerimisteenuse pakkujad ning pangad ei erista kliente haldaja või LEI koodi väljastava organisatsiooni põhjal. LEI on standard ning seetõttu on kõik LEI koodid võrdsed.


LEI koodi uuendamine mitmeks aastaks.

Oleme üritanud muuta LEI numbri uuendamise võimalikult lihtsaks. Sellegipoolest vajab iga tegevus kättevõtmist ning aega. Lihtsustamaks oma klientide elu pakub LEI Register LEI koodi automaatse uuendamise teenust. Sellisel juhul jääb andmete kontroll ning koodi uuendamine valitud perioodiks meie kanda ning klient ei pea selle peale aega kulutama. Lisaks on pakutav teenus soodsam kui kord aastas oma koodi uuendad ning sellega seotud tasu maksmist. Hoiame teie registriandmed kontrollides neid otse Äriregistri liidestusega.


Minu LEI on aegunud - Kas ma saan LEI koodi uuendada või pean taotlema uue LEI ?

Igale ettevõttele väljastatakse 1 LEI kood. Koodi saab uuendada ka juhul kui ta on juba aegunud. Sellisel juhul kehtib LEI üks aasta alates andmete uuendamise hetkest.


Kust kohast saan kontrollida LEI koodi kehtivuse aega ?

LEI koodi kehtivuse aega (next renewal date) saate kontrollida meie LEI Sertifikaadi alalehelt või GLEIF-i andmebaasist.


Mul ei ole enam LEI numbrit vaja - kas ma pean midagi tegema ?

Alati soovitame, et hoiaksite oma LEI koodi aktiivsena, et vältida potentsiaalseid probleeme tehingute sõlmimisel panga või investeerimisteenuse pakkuja juures. Kui te olete kinde, et LEI koodi enam ei vaja, siis piisab vaid aastatasu maksmata jätmisest ning teie kood aegub automaatselt.


Minu LEI kood on aegunud. Kas ma pean tasuma uue LEI koodi taotluse tasu või uuenduse tasu?

Erinevalt paljudest teenusepakkujatest kohtleme LEI aegumist nii nagu seda peaks tegema - tasute uuenduse hinna. Mitmed teenusepakkujad kohtlevad aegunud LEI koodi võrdselt uue LEI taotlusega ning küsivad selle eest kõrgemat tasu. Vajutage, et näha meie hinnakirja.